ماجرای نماز گزاردن حضرت حجة (عج) بر جنازه پدر بزرگوارش: بخش3

ماجرای نماز گزاردن حضرت حجة (عج) بر جنازه پدر بزرگوارش: بخش3

#بسم_رب_المهدی/امام شناسی

ماجرای نمازگزاردن حضرت حجت(عج) برجنازه پدربزرگوارش

بخش3⃣
ادامه ماجرا
دیدم جعفر رنگش پرید و بدون مقاومت خودش را کنار کشید و آن کودک ، نماز بر جنازه خواند !

ابوالادیان می گوید :
من به دنبال سایر علایم بودم که کسی جواب نامه ها را از من بخواهد.
وقتی آن کودک از مقابل من گذشت به من نگاه کرد و فرمود:
 ( یا بَصرِی هاتِ جَوابَ الکُتُبِ ) جواب نامه ها را بیاور.

من فوراً نامه ها را دادم و او داخل اتاق شد و دیگر او را ندیدم و من این دو علامت را از ایشان دیدم تا این که در همین زمان کاروان قم وارد شدند.
این کاروان با امام عسکری (عليه السلام) کار داشتند.
آنها روز شهادت امام عسکری (عليه السلام) به سامرّاء رسیدند
و با خبر شدند که آن حضرت به شهادت رسیده است.
پی جوی جانشین ایشان شدند.
مردم جعفر را به آنان معرّفی کردند.
بزرگ قبیله با او صحبت کرد و شرح ماوقع را چنین گفت :
ما از قم آمده ایم ، نامه هایی داریم ، اموالی داریم (سهم امام) و روش ما این بود که هر زمان خدمت امام می رسیدیم ، قبل از این که نامه ها را بخواند می فرمود
چه کسی نامه ها را نوشته و مقدار پولی را که دراین همیان است میگفت !
ابوالادیان می گوید :
وقتی بزرگ قبیله ، سخن از هَمیان
{ کیسه پول } به میان آورد ؛ من شرط سوّم یادم آمد.
بزرگ قبیله به جعفر گفت :
شما بگویید این نامه ها را چه کسی نوشته و داخل کیسه چقدر پول است ؟
جعفر رنگش متغیّر شد و برخاست و در حالی که لباس خود را تکان می داد گفت :
( یُریدُونَ مِناّ اَن نَعلَمَ الغَیب )
{ عجب مردمی هستند } از ما توقّع علم غیب دارند.
در همین حال از درون اتاق خادمی(ازسوی حضرت حجت) بیرون آمد و گفت :
کاروانی که از قم آمده اند نامه هایی دارند که نویسندگان نامه چنین کسانی هستند و در میان همیان ، هزار دینار پول است که ده دینار آن سائیده شده ....

بزرگ قبیله اعتماد کرد و نامه ها و اموال را به او سپرد.
ابوالادیان می گوید :
من راحت شدم زیرا هر سه علامت را دیدم و فهمیدم که امام و ملجأ و مرجع ما بعد از امام عسکری (عليه السلام) همان کودک پنج ساله ی با هیبتی است که هم نماز بر جنازه ی پدر خواند ، هم جواب نامه های پدر را از من مطالبه کرد و هم خبر از محتویات همیان داد.

منابع::
بحارالانوار جلد 52 صفحه 67   

برگرفته از تفسیر سوره یس از تالیفات حضرت آیت الله سید محمد ضیاء آبادی صفحه 12 الی 14
*****************
اگر یک نفر را به اووصل کرد ی
برای سپاهش تو سردارویاری
****************
تدوین:خدیجه تاج بخشیان

با مباحث مهدویت با ما همراه باشید.





:: موضوعات مرتبط: امام شناسي , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : تاج بخشيان
تاریخ : پنج شنبه 12 بهمن 1396
مطالب مرتبط با این پست